Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?
Nechte si vše potvrdit písemně
Co není písemné, jako by ani nebylo? Možná si říkáte, že reklamaci není nutno zapisovat, ale je to určitě důležité. Nechejte prodejcem písemně potvrdit reklamační protokol, kde bude všechno – přijetí reklamace, popis vady, způsob vyřízení a termín vyřízení. Následně se také zapisuje to, zda byla reklamace uznaná, proč byla zamítnuta a podobně. Pokud se bude vada opakovat, můžete díky tomu argumentovat, že jde o opakovaný problém.