Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?

Kdy reklamace postrádá smysl?

Občas v obchodech najdete zboží, které je druhé jakosti. Tedy má na sobě nějakou vadu nebo kaz. Reklamovat tento problém nelze ve chvíli, kdy jste o problému či kazu řádně informováni ze stran prodejce nebo jste dokonce vlivem této věci dostali nějakou slevu na konečnou cenu výrobku.

Reklamovat nelze také závadu, která se vytvořila špatným používáním dané věci nebo jste jí dokonce zavinili sami. Tedy mobil, kam se dostala voda, asi nevyreklamujete. Podobně jako kazy, které vznikly klasickým používáním a opotřebením.