Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?
Dlouhých třicet dní
Když vše dáte k reklamaci, pak má prodejce čas na to, aby posoudil a rozhodl, zda reklamaci uzná nebo zamítne. To by měl udělat prakticky ihned, před vámi. Nejvýš na to má tři dny. Celkové vyřízení reklamace pak trvá standardně třicet dní a to od data podání reklamace, které je v reklamačním protokolu. A když se řekne vyřízení reklamace, znamená to, že se vada odstraní, zboží bude vyměněno nebo se vrátí peníze či bude poskytnuta sleva. Jestliže se do té doby reklamace nevyřídí, pak má zákazník nárok požadovat vrácení peněz.