Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?
Stejná vada? Jen třikrát!
Také se vám už stalo, že ač byla reklamace úspěšně vyřešena a daný problém se opravil, objevil se znovu po pár týdnech či měsících, jdete reklamovat znovu. Když se však ta samá vada objeví dvakrát a prodejce ji opraví a vy přesto potřetí jdete do prodejny se stejnou vadou, už si můžete říci o výměnu zboží nebo chtít zpátky peníze. Zpátky peníze nebo nové zboží můžete získat také ve chvíli, kdy se na jednom výrobku objeví tři různé vady najednou, které brání užívání. Čtěte to, co se píše do reklamačního protokolu, často prodejci píší jinou vadu, aby vám nemuseli vracet finance či měnit zboží.