Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?
Nenechte se zastrašit
Někteří prodejci se snaží uhrát vše na neznalost zákazníků a tím pádem využijí toho, že přesně neví, jak u reklamací postupovat. Máte doma například křeslo, které má nosnost sto kilogramů, vy máte s bídou sedmdesát, ale poté, co jste si do něj sedli potřetí, ruplo? Nejde o běžné opotřebení, které se vám může snažit namluvit prodejce.
Když i přesto prodejce zamítne vaši reklamaci, pak máte možnost udělat si znalecký posudek. Dá-li vám znalec za pravdu, obchodníci obvykle ustupují a reklamaci uznávají. Setkáte-li se s takovým, který bude trvat na svém, bude se to hodit u soudu.