Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?
Potřebujete obal a účtenku?
V zápalu úklidu jste krabici nebo původní obal od výrobku vyhodili, protože skladovat další nepotřebné krabice? Pokud máte málo prostoru, je to problém. Reklamovat zboží nemusíte v původním obalu, i když vás o tom obchodník přesvědčuje, ze zákona nic takového nevyplívá, takže se nenechte zastrašit.
Podobně jako nepotřebujete ani účtenku, takže nemusíte obrátit dům vzhůru nohama. Ovšem tak jednoduché to zase není, musíte prokázat, že jste zboží zakoupili a co je nejpodstatnější, také kdy jste jej koupili. Může to být například výpis z bankovního účtu a podobně.