Ač si koupíte výrobek s jasným cílem, že vám vydrží co možná nejdéle, může se stát, že životnost dané věci bude krátká jen pár měsíců. Pak přestane fungovat úplně a vy si říkáte, co s tím? Pakliže je daná věc v záruce, nezbývá nic jiného, než jít reklamovat a podstoupit celý tento proces. Někdo k reklamaci ani nepřistoupí, protože se mu proces zdá zdlouhavý a stejně řeknou, že za to můžete vy. Jak to tedy je?

Jak je to s časem?

Spotřební zboží a vady, které se u něj projeví, můžete reklamovat během prvních dvou let od doby, co si výrobek pořídíte. Toto je ze zákona povinné a musejí to dodržet všichni prodejci. Dnes se však objevuje takzvaná prodloužená záruční doba, tedy, že za poplatek se s prodejcem domluvíte na delší době, po kterou bude garantovat opravu a reklamaci.

Jinak je to však s věcmi, které jsou již použité. Ty se mohou prodávat běžně, avšak na reklamaci obchodník nemusí poskytovat dva roky, může se to zkrátit na jeden.